Ik verbeter de conversie van uw website of webshop
Vaak is conversie verbetering het ondergeschoven kindje binnen de internet marketing-mix. Dat komt vooral omdat conversie verbetering geen eenduidige zaak is.
Soms vereist het een brede aanpak waarbij diverse beleids- en bedrijfsprocessen wellicht anders ingevuld moeten worden, denk bijv. aan het prijsbeleid, product assortiment en de wijze waarop verkoopleads worden afgewikkeld. Soms ligt het aan pure online zaken als de online klantreis of de logische opbouw van aandacht naar interesse en actie binnen uw website of webshop.
Mijn ervaring is dat er bijna altijd verbeteringen kunnen worden doorgevoerd die direct leiden tot hogere conversies.
Conversie verbetering is altijd maatwerk
Conversie verbetering is altijd een belangrijk punt in uw marketing strategie, of u nu een webshop heeft waarin u direct producten verkoopt of een website waarbij u stuurt op acties zoals het maken van een afspraak, het aanvragen van informatie, een offerte-aanvraag of leads voor uw verkoopafdeling.
Maar nooit gaat het om eenvoudige of eenduidige oplossingen. De tijden dat het wijzigen van de kleur van de bestelknop direct voor meer bestellingen zorgt liggen toch echt achter ons.
Structurele veranderingen, kleine aanpassingen
Soms zijn structurele beleidswijzigingen nodig om de conversie van bezoekers naar klanten te verbeteren. Maar telkens blijkt dat conversie verhogen ook een zaak is van vele kleine details en fijne aanpassingen die bezoekers juist over de streep kunnen trekken.
Verwacht duidelijke adviezen en implementaties
In de meeste gevallen is structurele conversie verbetering een resultaat van teamwerk tussen mij als externe adviseur en u of uw marketingafdeling. In de praktijk betekent dit vaak dat mijn adviezen getoetst moeten worden aan de praktische haalbaarheid van uw organisatie. Hoe dan ook ontvangt u altijd duidelijke adviezen die uitvoerbaar en praktisch haalbaar zijn. Ook de eventuele implementatie van deze adviezen kan door mij opgepakt worden.