Wat kost adverteren op LinkedIn?
De totale kosten per maand hangen natuurlijk af van het dagbudget wat wordt ingesteld. Ik adviseer toch om minimaal een dagbudget van € 15,- in te stellen op campagneniveau. LinkedIn hanteert een minimum dagbudget van € 10,-. Wanneer u ervoor kiest om verschillende campagnes onder 1 campagnegroep te hangen dan bedraagt het minimale dagbudget € 30,-. Daarmee kun je zeggen dat het totale minimale maandbudget varieert tussen € 300,- en € 900,- afhankelijk van de keuze van de campagne opzet.
Welke klikprijzen mag u verwachten?
Wanneer u de campagne instelt op websitebezoeken liggen de klikprijzen toch wel vaak boven € 3,-. Toch kunt u via LinkedIn doelgroepen aanboren die zo specifiek zijn dat u ze elders niet goed kunt bereiken met een relatief laag budget.
De kosten van LinkedIn beheer
Het beheren van een LinkedIn campagne kost tijd of geld. Toch ben je er gemiddeld minder tijd mee kwijt dan met een Google Ads of Facebook campagne. Het systeem is wat eenvoudiger opgezet met minder optimalisatiekeuzes. Maar het blijft belangrijk om de campagnes op te volgen. U kunt op deze website de tarieven van LinkedIn campagne beheer terugvinden.
En wat levert het op?
Natuurlijk draait het daar uiteindelijk om. Belangrijk is om goed te overwegen waar u uw advertentie Euro’s gaat uitgeven: LinkedIn, Google Ads, Facebook of Instagram? Voor zakelijke adverteerders zijn Google Ads en LinkedIn de aangewezen platformen. En het hangt heel erg af van uw doelgroep. LinkedIn excelleert in het vinden van fijnmazige doelgroepen die vak- of branchegericht zijn. Daarin verslaat LinkedIn de Display doelgroepen van Google Ads. Maar met Google Ads Search kunt u natuurlijk wel heel erg mooi inspelen op het actieve zoekverkeer in de markt.
Mijn advies
Begin altijd met Google Ads Search. Daarin vindt u de meeste kansen voor conversie en leads. Bedient u kleine of fijnmazige doelgroepen in de zakelijke markt zet dan LinkedIn ook in. Bedient u grote zakelijke doelgroepen zet dan zeker Google Ads Display in.