Over Haarman Internet Marketing

Wie ik ben en wat ik doe

paul haarmanMet meer dan 15 jaar ervaring in internet marketing heb ik het internet explosief zien groeien. Nog steeds is het internet in volle ontwikkeling en eigenlijk staan we met z’n allen nog helemaal aan het begin van het internettijdperk. Dat is misschien wel het meest frappante van alles.

Met mijn bureau Haarman Internet Marketing zorg ik ervoor dat uw bedrijf de kansen die het internet biedt ten volle benut. Niet omdat het kan, niet omdat het moet, maar omdat het de kern van uw bedrijf gaat vormen (als het dat al niet is…).


Wat doet Haarman Internet Marketing?

Dat is een goede vraag, want ik doe veel, maar niet alles. De kern van de dienstverlening betreft de online groei van uw bedrijf maar dan wel op een wijze die oog heeft voor rendement. Een belangrijk onderdeel daarin bestaat uit het trekken van gerichte bezoekers naar uw website of webshop. Het spreekt voor zich dat zoekmachine optimalisatie en online adverteren daar de belangrijkste pijlers in zijn.

Het opzetten en maandelijks optimaliseren van Google Ads campagnes is een belangrijke activiteit omdat het vandaag de dag welhaast onmogelijk is om online te groeien zonder gericht te adverteren, maar ook hier geldt, dan wel op een wijze die bouwt aan groei én rendement. Ook conversie optimalisatie en het rapporteren, analyseren en duiden van de gegevens uit Google Analytics zijn maandelijks terugkerende activiteiten die ik voor vele klanten uitvoer.

Een geheel andere dienstverlening is het taxeren van websites of webshops bij verkoop of acquisitie. Natuurlijk wordt daarbij gebruik gemaakt van de kennis van internet marketing, maar ook bedrijfseconomische zaken komen daarbij aan de orde. Ook wordt begeleiding verleend bij website-acquisitie en website overname.


En wat doe ik niet?

Alle zaken die slechts een kleine of verwaarloosbare bijdrage aan uw resultaten leveren. Dat geldt voor sommige Social Media inspanningen (maar zeker niet voor alle) en dat geldt bovenal voor alle manipulatieve zaken die gericht zijn op korte termijn gewin en uw bedrijf blootstelt aan grote risico’s zoals ondoordachte linkbuilding, doorway pages en cloaking.


Altijd gericht op resultaten

Internet marketing heeft ALLES met resultaten te maken. Ik ga daar nogal ver in. Wanneer ik een website of webshop zie kijk ik al lang niet meer naar het uiterlijk. Het is meegenomen natuurlijk, maar eerlijk gezegd doet het er niet toe of uw website mooi, leuk of “modern” is.

Het gaat erom of uw website resultaten behaalt, leads genereert, verkopen stimuleert of directe orders boekt. Schoonheid is subjectief, resultaten zijn objectief en meetbaar.

 

Teamwork van professionals

Internet marketing is een breed vakgebied waarbij kennis en ervaring doorslaggevend zijn. Soms wordt daarom bewust gekozen om een beroep te doen op een netwerk van samenwerkende professionals.

Afhankelijk van de grootte van het project en de gewenste discipline worden specifieke teams samengesteld. Zo wordt samengewerkt met ervaren webdesigners voor WordPress, Joomla, Magento, PrestaShop en Drupal. Maar ook videoproducenten, Social Media experts en ICT deskundigen maken deel uit van dit netwerk.

Het mooie is dat u niet voor al die disciplines hoeft te betalen wanneer u ze niet nodig heeft. Zo houd ik de overheadkosten laag en bent u altijd verzekerd van echte topspecialisten.


Wie is Paul Haarman?

Ik studeerde Commerciële Economie aan de HEAO te Breda en Bedrijfseconomie aan de Erasmus Universiteit.

De afgelopen 15 jaar heb ik mijn kennis op het gebied van marketing en het internet ingezet voor vele ondernemingen en organisaties. Zo heb ik diverse praktische oplossingen voor bedrijven en organisaties ontwikkeld, uitgewerkt en gefaciliteerd.

Ook met een aantal eigen ondernemingen en vele websites heb ik succesvolle (en minder succesvolle) online zaken gedaan. De succesvolle zaken zijn verkocht of overgenomen door andere bedrijven, de minder succesvolle zaken zijn vroegtijdig beëindigd. Zo gaat dat wanneer een golf van vernieuwing alle bestaande zuiltjes wegspoelt. Veel kansen, maar niet alles maakt de potentie volledig waar.

Vandaag de dag houd ik mij alleen bezig met adviezen en dienstverlening voor andere bedrijven en organisaties.


Alles begint met een vrijblijvende afspraak

Wilt u als bedrijf of organisatie meer halen uit de kansen die het internet biedt? Maak dan gewoon een afspraak met mij. In een uur tot anderhalf uur durend gesprek laat ik de kansen voor uw bedrijf zien en ik maak deze duidelijk met praktische voorbeelden. Dat kost u niets en is geheel vrijblijvend.
Tot binnenkort?