In 3 stappen online groei realiseren - Advies & begeleiding
Bedrijfsgroei is vandaag bijna synoniem met online groei. Maar hoe doet u dat, online groeien?
Paul Haarman helpt u daar graag mee. Met meer dan 15 jaar ervaring in online marketing en online ondernemen weet ik hoe u stapsgewijs uw online groei kunt realiseren.
Groeien in uw bestaande markt, internationaal online groeien, meer rendement halen uit uw bestaande activiteiten? Ik help u uw doelstellingen te behalen!
In 3 fasen naar structurele online groei:
1. Inventarisatie online kansen
Waar liggen voor uw bedrijf de beste kansen voor online groei? Uw huidige marktbewerking wordt onder de loep genomen en nieuwe kansen worden bekeken. Uw online strategie wordt doorgespit en uw online data wordt geanalyseerd. Optimalisatie mogelijkheden worden besproken en groeipotenties worden ingeschat.
2. Stappenplan online groei
Afhankelijk van uw huidige marktsituatie en de inventarisatie van online kansen wordt in samenspraak met u een stappenplan voor online groei uitgezet. Daarin worden de kansen voor online groei uitgewerkt en wordt een chronologische volgorde van acties bepaald. Het uitgangspunt hierin is “first things first” waarbij die zaken met het hoogste rendement op basis van tijd, geld en energie de voorrang krijgen.
3. Advies & begeleiding bij uitvoering
Strategieën en plannen zijn onontbeerlijk maar resultaten worden pas geboekt na uitvoering. Ik adviseer u niet alleen in de fase van ideeën maar ook bij het hoe en wat van de uitvoering. Ook kunnen bepaalde zaken voor u uit handen genomen worden genomen. Denk hierbij aan het uitvoeren van SEO werkzaamheden, het opzetten van nationale of internationale campagnes en het aanpassen van content voor nieuwe doelgroepen.
Internationale online groei - Uitdagingen & kansen
Internationaal ondernemen hoeft in dit digitale tijdperk geen obstakel te zijn. Uw website content kan aangesloten worden op internationale doelgroepen. Datzelfde geldt voor het opzetten van internationale online campagnes. Ik heb daar veel ervaring in. Voor mijn klanten ben ik actief in zo’n 30 landen en 7 talen.
Dat gezegd hebbende, over de grens zaken doen heeft ook zo zijn eigen uitdagingen. Het hangt ook af van uw propositie. Verkoopt u producten of biedt u diensten aan, zoekt u directe internationale verkoop of internationale leads? Elk bedrijf is verschillend, dat geldt ook voor de internationale kansen, maar ik durf wel te zeggen dat de kansen vaak groter zijn dan de bedreigingen.
Alles begint bij een vrijblijvend gesprek
Laten we gewoon eens vrijblijvend om de tafel zitten. Zo’n eerste gesprek is gratis en ik kijk niet op de klok. Wie weet komen we al direct tot een aantal vaststellingen en voorlopige ideeën.